Gruff i parkeringshuset.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Åkte in till Hallsberg igår för att fixa lite ärenden och handla osv. Naturligtvis gick ingenting som jag hade tänkt mig men det hör ju till vanligheterna när det gäller mig.

Parkerade i parkeringshuset som vanligt. Detta av 2 orsaker. För det första att bilen ska vara sval när jag kommer tillbaka och sätter mig i den svettig och hormonstinn, för det andra för att inte en hel parkering ska vända sig om och förfäras när jag startar och åker iväg med trasig ljudämpare.

Det var inte många bilar på min länga och till vänster om mig fanns det ca 10 lediga platser, mycket utrymme.
Sitter och pratar med J i telefonen när ett äldre par kommer och parkerar brevid mig med en riktigt flåååådig bil. Ser hur de parkerar alldeles för nära och fortsätter prata i telefonen. Känner mig snart iaktagen och märker att tanten på passagerar sidan sitter och stirrar på mig. Lägger på luren, startar bilen och ska till försöka krypa ut utan att repa deras alldeles för nära parkerad och flådiga bil.

Då öppnar tanten dörren. Jag får tvärnita!  Hon vinkar mig framåt och gestikulerar att jag ska åka. Jag har rutan nervevad och hon dörren öppen ca 3 cm från min bil. Jag törs naturligtvis inte köra med risk att skrapa upp deras flådiga bil.

- Om du stänger dörren så kan jag åka annars får du gå ur innan jag åker!
*hon sätter näsan i vädret och fortsätter vinka ilskt*
- Men stäng dörren!
*hon bara vinkar och börjar veva med armarna*
- Ja min ruta är nera, din dörr öppen man kan föra en konversation med ord..... STÄNG DÖRREN!
- JAG KOMMER INTE UT!!!
- Nä men stäng dörren då så jag kan åka.
- BARA ÅK!
- Ser du min bil?

- *fnys*
- Ser du din bil?
- *ännu mer fnys*
- Ser du skillnaden...... Jag skiter fullkomligt i om sidan på min bil skulle bli sönderepad, den är färdig för skroten. Men jag vill fan inte bli betalningskyldig för din bil så.... STÄNG DÖRRJÄVELN!
- OM MAN INTE KAN KÖRA UT FRÅN EN PARKERING SÅ SKA MAN INTE HA KÖRKORT, kläcker kärringen ur sig.
- Om din gubbe inte kan parkera 2 dm längre ifrån min bil trots att det finns plats hela längan så kanske det är han som inte ska ha ett körkort.
- BARA ÅK!
*här snappade det i skallen. Tur inga barn var med jag som försöker lära dom att värna om äldre människor*
- STÄNG DÖRRJÄVLEN KÄRRING!!
- ÅÅÅÅÅÅK!!


*vid det här laget skiter jag fullständigt i om jag pajar deras bil*

Får krypa fram och svänga liiiite till höger, backa och göra samma sak om och om igen för att komma längre från deras bil för att sedan kunna komma runt deras front och köra ut. Som om inte det vore nog så för varje cm jag kommer längre från deras bil så öppnar kärringen dörren ännu mera så mina tappra försök att skapa utrymme är lönlöst. Till slut åker jag bara med hopp om att inte skrapa deras bil och bli ännu mera fattig. Då slänger tanten upp dörren och jag hör  kärringen säga.

- Ja du såna där borde verkligen inte släppas lösa över huvudtaget och hur lyckas dom få körkort!!

När jag då slår på tvärniten med tanten så gott som bakom min bil, trycker ner kopplingen och stampar gasen i botten, sitter en liten stund och bara njuter av att lyssna på vrålet från den trasiga ljudämparen och kärringen som gapar hysteriskt så inser jag hur små saker som en trasig ljudämpare kan göra en människa så lycklig bara det är vid rätt tillfälle.

Och det var precis rätt tillfälle. Sen åker jag vidare med ett leende på läpparna och känner mig riktigt stolt över min risiga gamla silverpil.

Ska nog gå ut och ge henne lite olja så hon pallar med ett tag till.







Ps: Glöm inte att jag är med i finalen om månadens blogg hos MansonDust. Titta in henne och lägg en röst.
http://mansondusts.blogg.se/2009/september/veckans-blogg-finalisterna.html

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Magstark:

Hahahahahaha, vilket offer, heja hontass säger jag bara. Och det är minsann hon som inte borde släppas ut innan hon lär sig lite redigt folkvett!

2:a kommentar, skriven , av Lillasyster Toppa:

Hahahaha! De va roligt:)

3:e kommentar, skriven , av Bibbi:

Fy fan, vad bra gjort. Synd att du inte fick in backen också. Sådana där kärringar kan ta sig någonstans.

Kram

Bibbi

P.S. Nu har jag röstat på dig. D.S.

4:e kommentar, skriven , av monica:

asg

du kommer väl ihåg att det är högerregeln som gäller, även i p-hus........ bra att minnas om det händer igen!

jag hade nog dammat in i deras bil, eller smällt upp dörren och puttat in kärringen i bilen, drämt igen hennes dörr och dragit. jävla översittare, hatar dom!!!!! men det var väldigt roligt att läsa om händelsen, ser framför mej hur du leeeeeer stort när du åker iväg. härligt. 1-0 till dej.

/monica.

Kommentera inlägget här :