Spöket!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

Jag var lite lätt irriterad i morse av olika anledningar och detta hörde Leo.
Han kommer ut i köket när jag häller upp min första kopp med kaffe och utbrister:

- Mamma, mamma jag såg ett spöke.
- Jaha minsann, vart då?
- Det är alldeles brevid mig!
- Jaha men jag ser inget.
- Men den är där mamma.
- Jaha, hur ser den ut då?
- Den ser ut som du....... och den låter som du med!
- Skojar du med mig nu eller?
- Det är du som är spöket Mamma
*fniss*

Vem har lärt min rara 4-åring att skämta på det här viset. Hans mamma är ju aldrig ironisk eller sarkastisk så mig kan han INTE ha fått det ifrån mig på något sätt.

Nu sitter han här med ett leende på läpparna och är allmänt jätte nöjd med sitt spök-skämt.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Leos pappa:

Ha ha ha ha ha min pojke det där :)

Kommentera inlägget här :