Tack Zacks skola.........

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Zack kom hem från skolan och hade ett informationspapper om löss med sig hem.

"Hej och välkomna till ett nytt skolår. Så här i början på året när alla samlas igen så är det ju vanligt... bla, bla, bla. Därför ber vi er kolla era barns hår.... bla, bla, bla... osv"

Jag läste det som jag gör varje år, kollar igenom ungarnas hår och konstaterar att det är lugnt än så länge. När jag sen gjort den proceduren så börjar det klia och krypa överallt. Det kliar och kryper så jag blir tokig och inte bara i håret över ansiktet, axlar ja hela skiten. Så där håller det alltid på tills någon kollat och sagt att det inte finns någonting där, då slutar det klia.

J är ute på gården och håller på så jag får banne mig fortsätta klia tills han är klar och kan titta efter.

Varje år är det samma sak.... Kan dom inte sluta skicka hem såna där lappar. Efter alla år på dagis, lekis, skola osv så vet man ju det där.......

Jag blir ju kli-sjuk varje gång och tror jag har hela huvudet fullt med löss som säkerligen oxå är resistenta och kommer leva där resten av mitt liv. Har aldrig haft löss, kanske därför denna noja....

I övriga upplysnings-rutan på de här lapparna man får hem där man ska fylla i all info, telefon, adress osv ska jag börja skriva. " Information om löss undanbedes då det skapar en mental ohälsa hos barnets mor"


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mor:

Kommer du ihåg när Terry hade resistenta löss. Inget medel i världen hjälpte, de fortsatte simma t o m när vi la dem i ren ättiksprit. Konstigt var, att trots att hon kom och sov hos mig,Bengt och Filip,gned sig på samma kuddar som vi,så var det bara hon som hade löss,ingen av oss andra.Camilla däremot,med sitt stora svarta år,blev illa angripen.Jag satt i soffan med henne mellan knäna och plockade och plockade...inte heller då lyckades jag bli smittad,trots att hennes hår och småkryp hamnade överallt. Antingen blir man smittad, eller så gillar lössen en inte. Peppar peppar,Filip har klarat sig genom alla skolår. Hur som helst så dör man inte av dem, och det som inte dödar,det härdar

2:a kommentar, skriven , av Hontass:

Ja jag kommer ihåg det och vilket helsike ni hade att få bort dom.



Jag har delat kudde med Zack när han hade det för länge sedan och kramat ungar med löss men aldrig lyckats få det tack och lov.

Kommentera inlägget här :