Han är rund under fötterna!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Åkte iväg en sväng! Vi skulle bara hämta ved hos J:s föräldrar men blev kvar där när J och Fille lastat färdigt. Åt lite kvällsmat, pratade och tittade på tv.

J drack vin....... Mycket vin. Vi kan säga att han är lite rund under fötterna och jag befarar en karatefylla. Det var ett år sedan han va riktigt drucken sist och det är hans födelsedag så det kan jag ta.

På vägen hem gjorde jag mina tappra försök att bli av med honom "tycker ju att fulla människor är extremt jobbiga dessutom är det väl ända gångerna han törs vara stursk ha ha". Körde ner till Cedars och tänkte lämna över honom till Kaj "vakten" men där var det ju bäcksvart. Då hotade jag i stället med att köra hem honom till Elin och släppa av honom där men J upplyste mig snabbt om att hon var bortrest så det var kört! *suck*
 
Där i mot börjar jag bli lite orolig för han låste in sig på toaletten för nästan en timma sedan och har varit knäpptyst där sen dess. Funderar på om man kanske ska ta och bryta upp dörren eller vad man ska göra. Han kan ju få lite lätt ont i ryggen om han ska sova där inne i natt.

................................................................... 3 minuter senare.

Jag jag fick minsann skruva mig in genom dörren. Innan ropade jag lite försiktigt och omtänksamt.

- Sover du?
- Nej!
- Skiter du?
- Nej!
- Nähä..... Hur mår du då?
- Bra!
- Spyr du?
- Nej!
- Lås upp då!
- Nej!
- Jo nu!
- Nähä!
- Du har varit där i en timme jag blir orolig, öppna nu!
- Har varit här i 5 minuter max.
- Öh näääää.
- Öppna nu!
- NEJ!
- Då öppnar jag!
- *
suck
* Ja gör det då.....

Tog mig in genom dörren "tack och lov för gamla hederliga lås". Visst där inne står han på alla 4:a framför toastolen och är allmänt jätte sjuk stackaren. Så nu sitter jag här och undrar hur jag ska få honom från toaletten till sängen, det kommer inte bli lätt. Jag tror jag tar och städar köket med ens jag funderar ut någon lösning på problemet.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Magstark:

2:a kommentar, skriven , av Magstark:

livet är int lätt alla gånger...

Kommentera inlägget här :