Gravid och dräktig....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Skulle ta det lugnt i dag men har inte fått göra annat än att bråka känns det som. Tjata, tjata, tjata men möts av en otrolig nonchalans. Tack så mycket för det säger jag bara.

Utvecklingsamtal här hemma och ville städa undan vilket behövdes ändå, så jag bad om hjälp med detta eftersom det är väldigt svårt just nu med vissa moment. Det var inte mycket som skulle tas men åtminstone att man plockar undan sina egna grejer osv så jag inte behövder det. Så känslomässigt störd jag är just nu så blir jag ju inte ens arg, bara skit ledsen.

Ja ja.....

Tog mig en mys stund med Kita och upptäckte att hon var helt igen tovad på magen. Det var inte alls länge sedan jag kammade henne. Undrar om det kan vara vädret eller att hon springer i fuktiga gräset hela tiden. Men det såg ut som mycket löst ull.......... Hon har nyss löpt det är nog därför slog det mig nu!

Får ta en kam och bad stund i morgon. På Torsdag ska Asta på ultralud för att se om det är ågra bebisar där inne. Eva-Lena kommer på eftermiddagen och hämtar upp henne. Ska bli kul och höra sen vad dom sa för jag är såååå nyfiken. Är det bebisar där så blir hon beräknad lite efter mig. Jag får kalva på BB och hon hos Eva-Lena. Det är faktiskt lite kul tycker jag att jag och hunden är gravida samtidigt :-)

Nä nu ska jag ta något att äta för det har varit dåligt med matintaget idag!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Magstark:

ååå, så mysigt med både bebis(kalv) och valpar. Mycket på en gång bara... Vad är Asta för ras? Är det planerade valpar eller en överraskning?

2:a kommentar, skriven , av Hontass:

Asta är en irish softcoated wheaten terrier. Vi har henne ¨på foder så hon åker till uppfödaren och valpar så det behöver inte jag ta hand om. En fin hane har valts ut :-)

Kommentera inlägget här :