Disappear.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag skulle ju gå och lägga mig men kom på en sak som jag skulle skriva först.

Jag förhörde Zack på engelskaläxan idag. Alla ord satt utom 2. När jag ska memorera något så får jag försöka för knippa det med något annat. Detta har jag väldigt länge försökt att förklara för Zack men han har inte förstått eller rättare sagt velat lyssna på vad jag säger.

Som registreringnummret på bilen t.ex. NRW 501. För att lära mig detta så fick jag tänka "enerverande och lewis 501" Då kunde jag det sedan. Nu sätter ju jag i och för sig ihop de allra konstigaste orden av bilnummer och J kan bli lite smått galen på mig i bland när vi åker bil och jag rabblar ord till höger och vänster. Dessa behöver ju inte alls likna de 3 bokstäverna som finns, det liksom bara blir. GFI = grafitti, HOS = hospital, LPF = lagparagraf,
TTP = Terry Toppa.

Så nu skulle Zack lära sig vad försvinna heter på engelska och hur det stavas. Han kunde stava det men att komma ihåg att det ordet va försvinna vara svåre. Jag drog en harang om hur trollkarlarna på tv gör när dom trollar. De viftar med armarna så där magiskt och säger nåt liknande med . "And we see it disappear" med en viskande och hemlig röst.
Jag gjorde min egen lilla show och talade så där mystiskt/hemligt och svepte så där trollkarlsaktikt.

När vi sedans skulle förhöra ordet igen höll jag på att kissa på mig av skratt när Zack började vifta med armarna och tala så för magist "Disappear". Han blev förvånad själv över att han kunde det.

Nu är jag då lite nyfiken på hur det ska gå på läxförhöret i morgon. Tydligen säger fröken ett ord på svenska, barnen räcker upp handen, en svarar och alla skriver. Jag skulle göra vad som hellst för att få se Zack svara på just det ordet. För jag kan sätta vad som hellst på att han kommer göra det med trollkarlsgester och hes magisk röst i bara farten.

Jag kommer att vänta med trummande fingrar när han kommer hem för att få höra hur det gick.


Ps: Vad fan bli texten blå för.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mor hontass:

Det där sättet att komma ihåg saker måste du ärvt av mig, det kan bli de mest knäppa sammansättningar men man kommer ihåg dem.

Kommentera inlägget här :