Doftar himelskt.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Det doftar nybakt bröd. Det doftar så gott att det knyter sig i magen.

Jag har levt på pulverdiet och lite sallad idag och för första gången på länge är magen hyfsad, så pass att jag inte mår illa i alla fall. Vill inte förstöra det med en massa nybakat bröd även om det skulle smaka himelskt. Jag får dricka soppa ett par dagar så magen får vila lite.

Det börjar ploppa upp koppor på Inez. Vi var iväg en sväng idag och när jag kom hem och tog av henne mössan så va hela skallen full. Nu börjar det ploppa upp lite här och var. Värst är det i hårbotten och under blöjan. Lite feber han hon med stumpan så hon är allmänt slö. Låg i min famn och bara mös och klappade mig  på kinden. Kan säga att hon somnade som en stock så fort jag lade ner henne i sängen. Ska bli intressant att se hur hon ser ut i morgon när vi vaknar.

Nä sparka lite på tv:n kanske för att den sände hockey i stället för Roast....

Kommentera inlägget här :