Ilsket barn och halt karl.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

Attans jag vaknar banne mig aldrig nu för tiden.

De senaste dagarna har känts som ett maratonlopp.
J är fortfarande handikappad och hoppar runt på sina kryckor.
Jag hade varit tacksam om man bara kunde hålla sig i soffan då han känns lite ivägen när han ska vara uppe och snubbla runt på dom där kryckorna.

Nu börjar vi gå varandra på nerverna. J har tittat på tv sen i söndags och nu kan han allt tror han.
Särskilt om ödlornas sexuallitet och bladlusens fortplantningsystem.
Mest imponerad var han av en viss sorts ödla som det bara finns honor av. Deras ungar var kloner av dom själva men för att kunna lägga äggen behövdes sexuellt umgänge med en annan kvinnlig ödla.
Varför är jag inte ens förvånad över att just det va så imponerande för honom, män säger jag bara.


Tog med Inez, J och hämtade upp Leo på dagis och for till Öppna Förskolan. Tanken va att både Inez och J kunde bli lite stimulerade. Men åter hemma igen så var Inez ilsken och J tittade på naturprogram.
J:s fot började bli lite bättre och han kunde till och med stödja på den. Ända tills jag bara råkade sparka till den så den vek sig åt helt fel håll. Så nu är han riktigt handikappad "förlåt, funktionshindrad" igen.

Inez är mest ilsken hela tiden. Hon är så där "jag-ska-snart-lära-mig-något-som-jag-vill-kunna-nu". Hon va precis lika innan hon började krypa. Attans vilket humör hon börjar få dessutom. Jag är bortskämd med mina jag-blir-aldrig-arg-pojkar till söner, hon kommer bli ett riktigt rivjärn. Får hon inte som hon vill så blir det ett jädra liv så håller hon sig för pannan och lutar sig sakta mot golvet med ens lilleskutt-tårarna sprutar. Hon är dock noga med att luta sig försiktigt då hon råkade sopa pannan i golvet en gång då hon skulle vara en riktig dramaqueen.
Det är tur att Zack är hemma och är så bedorande gullunge så det väger upp all ilska här i huset.

Nu sover barnen i alla fall och förhoppningsvis mamman oxå snart.
Men troligtvis inte då ho ska på anställningsintervju i morgon och är skitnervös.
Ska vara där 11.30 men kommer i alla fall vara rädd att försova mig "vilket är en omöjlighet" så jag kommer inte kunna sova i natt.
Men det är okej för jag har Slash med mig i sängen och idag fixade jag Marilyn Manson oxå som ska få hålla mig sällskap. Finare pojkar kan man inte ha sällskap av ;-)

Natti.

Kommentera inlägget här :