Aldrig mer ett stick i ryggen.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag är en skit dålig bloggare jag vet men det känns inte som om jag bryr så mycket.

Just nu är det inge roligt i alla fall. Jag ska aldrig mer stoppa i mig horoner och jag kommer aldrig mer gå med på att bli stucken i ryggen om det inte är absolut nödvändigt och jag håller på att dö eller nåt.

Det började med att jag fick en reaktion av mitt preventivmedel och fick sån skallebank att jag bara vrålade. Jag hämtade mig dåligt och på akuten ville dom kolla om jag fått en blödning.
Dom stack mig i ryggen och skickade hem mig när provsvaren visat sig vara okej. Detta va på Söndagen för en och en halv vecka sedan. Sen dess har jag legat i en huvudvärk som får migrän att framstå som en dröm.
Inte kunnat stå på benen inte kunnat äta eller dricka och kräkts bara jag försökt att röra mig av smärta.
Onsdagen förra veckan så tog J mig till vårdentralen där dom konstaterade att det läcker ryggmärgsvätska efter sticket. Det är inte farligt med det kan göra ont som fan. Jo tack det ska gudarna veta. 

- Det släpper till helgen sa dom.

Det gjorde det inte och i Söndags fick jag läggas in för smärtlindring och vätskepåfyllnad.
Sakta blir det bättre dag för dag. Det är bättre idag än i går och igår va det bättre än i förrgår så det går åt rätt håll. Men ligger fortfarande på rygg större delen av dagen " det ända som lindrar smärtan"

Kom in på sjukhustoan igår och hela toan va nerkletad med bajs. Då fick det vara nog.
Så jag fick med mig piller och restruktioner om vätskeintag och ryggläge.
J fick vara hemma från jobbet större delen av veckan förra veckan för att ta hand om mig då jag varken kunde ta mig till toan eller äta själv.

Det känns ju lagom kul för där gick ekonomin åt skogen lagom till alla utgifter.
Elin den fina hade städad upp hela undervåningen och tvättat upp all tvätt så jag behövde inte bry mig om det och J kunde koncentrera sig på det som var mer viktigt. För det är jag oerhört tacksam.

Just nu får inget gå fel för jag kan fortfarande inte stå upp ordentligt.
Vad tror ni händer då? Jo Inez får krupp...
HON FÅR INTE BLI SJUK NU IGEN!!!!!!

Har inte kunnat fixa en ända julklapp eller någonting till jul ännu.
Det är mycket gnäll nu men vet ni.... En sak känns bra.

Jag tvingades att släppa kontrollen och jag tänker ha en fin jul med min familj med de medel som går att tillgå och det känns riktigt bra faktiskt.
Känner mig inte stressad inför jul för det blir som det blir "förutom ekonomin då".

Vi kommer att ha en kanon mysig jul!

Nu ska jag leta rätt på Ventolin i fall lillan blir sämre.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av krulli:

Kanske bra att kontrollbehovet också blev liggande.

Kommentera inlägget här :