Mellandagsrea och annat snack.....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Hu jeda mig....

Förmiddagen ägnade jag och barnen "inte Inez tack och lov" på Marieberg så dom fick handla på mellandagsrean för sina julklappspengar. Det börjar bli tradition i det här huset att ungarna bara vill ha pengar och något lite symbolisk julklapp för att sedan få handla loss det dom vill ha på rean.
Smidigt och bra tycker mamman. Ja Leo vill ju förstås hellre ha grejer i paket men han är ju så liten ännu.

Jag gjorde i alla fall värsta fyndet.
Jag ville ha en ny klänning till nyår men är ju ganska fattig efter jul så jag tänkte det nog skulle skita sig.
Men jag hittade en jätte fin klänning för 70 kronor som hade kostat 468 spänn.
Det är lagom tycker jag. Då kan till och med jag handla.

Jag köpte lite kläder till Inez för hennes julpengar hon fått för hon har växt ur allting. Sedan köpte jag en lite mindre docka till henne som skrattar när man ruskar på den. Hon har en docka men den är för tung för henne och bära på och hon blir så arg när hon inte orkar.
Hon blev så lycklig och va så söt när hon satt i soffan och matade dockan med den lilla flaskan. Ja förutom när hon blev galen för att hon insåg att hon inte kunde dricka i flaskan själv. Det där med att vagga bebisar måste finnas i generna hos det kvinliga släktet sedan får feministstyrelsen säga vad dom vill.

Jag måste försöka filma henne när hon kör med dockvagnen som hon fick av Alice.
Hon drar den fram och tillbaka och när dockan ska vaggas till sömns så skakar hon hela vagnen som en tok så det ser ut som hon själv ska få en wiplash-skada. Riktigt söt är hon. Innan vi fattade vad hon höll på med ha ha.

Leo slog mig med häpnad idag. Jag trodde han var där uppe och städade sitt rum. Men plötsligt kom han in till mig och frågade vad tvättmaskinen skulle stå inställd på.
Han hade tagit ner sina sängkläder och kläder som legat på golvet och fyllt tvättmaskinen med dom. Han fyller 6 år i mars. Det tyckte jag va bra gjort.
De andra monstren har oxå städat sina rum vilket har resulterat i att vi har tvätt ända upp till taket i vårat lilla badrum. Jag skulle ge vad som hellst för en tvättstuga.

Annars har vi haft en jätte mysig jul. Alladeles lagom, ingen stress och bara umgåtts med familjen. Vi vägrade helt enkelt att åka någonstanns i år. Vi är så många så vill någon absolut träffa oss och barnen så finns vi i huset.
Men nu är vi så trötta på julmat efter att ha ätit den i flera dagar. Tror vi gjorde mat till ett helt kompani.

Nu ska jag ta och väcka lillan för hon får inte sova längre nu då mamman vill ha lugn och ro i kväll.

God Fortsättning på er.

Kommentera inlägget här :