En Terry

publicerat i En Terry! Pinsamheter;
Dagen idag kommer inte att bli bättre. En hemsk huvudvärk och ja....  Dagen började lite snett kan man säga.

Jag beklagade mig för J igår att det va så svårt att elda. Våran ved ligger inte under tak och när barnen hämtat ved så slår dom inte av snön utan den ligger och smälter på veden och allt blir dyng surt.

- Det står en flaska t-röd vid veden.
- Ja jag vet.
- Släng på 2 korkar med sånt innan du tänder så ska det ta sig.
- Kanon.
- Men det får inte glöda när du gör det.
- Självklart inte.
- Hör du nu, DET FÅR INTE GLÖDA!!
- Men jag är inte blåst!
- Ingen glöd!
- Hm.

Så nu stod jag där och insåg att det inte skulle ta sig om jag slängde in ved. Hällde upp lite t-röd beredd att slänga in. Stannade upp och tänkte en gång extra.

Det får inte glöda, glöder det? Nej det är lite röda bitar men inte skulle jag kalla det för glöd i alla fall. Det glöder väl inte? Nej en glöd är en röd vacker matta, det där är bara lite rött stänk lite här och var...

Så jag kastade in T-röden........

Jag tror inte att jag kommer behöva plocka mina ögonbryn nu i det närmaste i alla fall. Ja förutom att ta bort det där brända krullet då.

Fan va dum i huvudet jag är ibland.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mezza:

du må va dum i huvet ibland, men det göööööör inget! Tycker om dig ändå ju!

Dessutom får jag mig lite fniss och drag npå smilbanden när du gör såntdär ;P hihi

kram

2:a kommentar, skriven , av Starsprinkle:

hahahaha du underbart puckade kvinna :)

Du e precis lika klyftig som mig ;)

3:e kommentar, skriven , av Lillasyster Toppa:

Hahahhaa! Va slut du är! Det va typ lika illa som när jag tog en kolbit ur grillen och skulle röra om glöden med. Jag tog en som låg på kanten för jag trodde inte den va varm... Men fasen va varm den va!!!

4:e kommentar, skriven , av Maria:

Du är så skön så du vet inte,man kan se sej själv i dej.....hahahaha.

5:e kommentar, skriven , av oanonym:

verkar iaf inte vara sååå lätt att få eld eftersom man måste "låna" tändare på annan ort.

6:e kommentar, skriven , av Hontass:

Ja då är det svårt ;-)

Kommentera inlägget här :