Hur det fungerar!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Leo är i en sån där period nu när han vill veta hur allt fungerar.

Härom dagen ville han veta hur det fungerade att skicka brev. Han trodde att man kunde gå ut och kasta så hårt att brevet kom fram till den det skulle till.

Jag försökte förklara men det va svårt att få honom att förstå. Så Leo beslutade att han ville skicka brev till sin pappa. Han va så duktig och tog det hela på största allvar.

Jag skrev på ett kladdpapper så skrev han av på sitt eget brevpapper.

" Hej Pappa.
Jag älskar dig.
Jag saknar dig.
Hej då
/ Leo"


Det tog sin lilla tid att plita ner det här för onom men han kämpade hårt och det vart faktiskt nästan läsligt. Han valde ut en passande present oxå till pappa för det måste han ju ha och knölade ner.  Sen knåpade vi ihop ett egen gjort kuvert och skrev på adress och klistrade på klistermärken som Leo hade valt i min låda.

Vi for till ICA för att köpa frimärken. Leo gick fram till postbänken och bad om ett frimärke. Han klistrade på märket och då sa kassörskan:

- Jag kan ta brevet direkt här!
 "Leo fick mord i blicken och han spännde ögonen i henne"
- DET SKA LÄGGAS PÅ LÅDAN VET DU VÄL!!!

Kassörskan log och höll med. Så gick vi ut och Leo fick lägga det i lådan.
När mörkret sedan föll åkte vi förbi postcentrum. Det lös där inne så vi kunde titta in genom fönstren på att hyllor med alla brev.

Leo förstod att dom sorterat brev så de skulle hamna i rätt hög för att sedan hamna i en av bilarna / mopederna utanför.

Idag ringde Pappa och berättade att han hade fått brev av Leo.

Leo har varit en riktigt stolt pojke nu på kvällen för hans insikt om postgången och för att han har skrivit och postat ett eget brev. Tror jag måste köpa hem en massa frimärken och kuvert för han verkar inte nöja sig så.

Undrar va nästa "hur det fungerar det?" grej handlar om. Säkert hur kossans mage/magar funkar. Det lämnar jag i så fall över till Morhontass.

Kommentera inlägget här :