Ligger lågt...........

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Är riktigt låg idag!

Det blev en smäll i går och jag sov inte många timmar i natt. Tittade på klockan vid 03.00 och vaknade med ett ryck 03.30 när det lät som någon kastade kompostgallret som står i dörruppningen till hallen tvärs över undervåningen. For upp ur sängen men gallret stod där det skulle och allt va i sin ordning förutom att Ossy va väldigt stressad med ens de andra hundarna bara sov.

Tog mig en rök och försökte sova igen men det fanns ingen chans.
Låg där och kände mig så fruktansvärt iaktagen samtidigt och Ossy vankade fram och tillbaka fram och tillbaka.
Till sist blev jag irriterad och arg och skällde ut mig själv en smula som låg och lyssnade efter alla ljud.
Hämtade Asta och la henne brevid mig. Snacka om att hon blev överlycklig. Hann bara blunda till sen vaknade Inez i en hostattack så hon spydde ner hela kudden.

När J:s klocka ringde och han gick upp lyckades jag somna.

Nu sitter jag här och försöker organisera i mitt huvud. Städskrubben ska tömmas och där ska lakan och handukar in. Våran klädkammare/datarum ska rensas och in ska nya klädförvaringa...... Vill inte, orkar inte, har fan ingen lust med något.

Kommentera inlägget här :