Nudist & tågbiljett...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Har precis bokat och betalt en tågbiljett till Filip som ska åka hem till Rättvik i morgon.

Det tog i mot lite att göra det eftersom man inte vet hur tågen kommer gå i morgon. Nu står det ju mest still.

Leo har sprungt runt nakenfis hela dagen. Det måste ju betyda att det är tillräckligt varmt här inne trots kylan utomhus. Jag har tjatat som en galning på honom att klä på sig men han vägrade.
men nyss blev det fart på han.

- Klä på dig nu Leo!
- Nej!
- Jo.
- Varför?
- Det kommer folk snart.
- Vilka?
- Monique och Jörgen.
- Vem är Jörgen?
- Moniques kompis så ta på dig nu!
- Nej!

* Han sätter händerna i sidan och ser så där arg ut som bara Leo kan göra*

- Om du inte tar på dig nu så kommer nog Monique nypa dig någonstanns.
- Vart?
- Något ställe som är lätt att nypa på utan kläder.


Leo spärrade upp ögonen som tefat och rusade iväg.

Det tog bara några sekunder sen kom han fullt på klädd.
Det kanske är fult att hota sina barn med sina vänners nypor men vad gör man inte med en trotsig 4-åring som sätter sig på tvären.

Filip sa lite oroligt idag att han tror att Leo ligger i riskzonen för att bli nudist eftersom han vägrar ta på sig så ofta. Jag börjar att bli benägen att hålla med honom. Vi får sluta elda så hårt så han vill ha kläder på sig.

Och snart kommer Morhontass slänga in en kommentar att jag minsann oxå alltid sprang naken när jag va liten!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av monica:

du vet väl att detta inlägg är inlagt 3 ggr...

hihihi

2:a kommentar, skriven , av Starsprinkle:

Nudist - javisst!



Spike är fortfarande sån ;)

3:e kommentar, skriven , av Monique:

Det fanns inget att nypa i fniss Är helt ok att du använder mig i sånt syfte å jag tror jag ska göra detsamma då det kan vara samma motsträvighet här hemma :D Puss på Er

Kommentera inlägget här :