Ossy kan han med......

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Ossy har lärt sig att skälla.
Jo visst det kunde han förut med men det hände inte så ofta och när det väl hände så såg han ut som att han blev förvånad själv. Men nu kan han... ordentligt.

Detta har resulterat i att de andra hundarna knappt skäller alls om det kommer någon eller om det knackar på dörren. Dom behöver inte det för Ossy skäller för dom allihopa. Han ser väldigt rolig ut när han sätter igång och skäller för han hoppar jämnfota vid varje skall och det bara sprutar ur hans mindre existerande nos.

Om Morhontass skulle ta hem honom nu så skulle hon bli hysterisk på honom. Men jag tror hon skulle få sig ett gott skratt om hon såg hur han håller på.
Fast när han blir riktigt glad skäller han inte, då ylar han. Han låter som en blandning av en mistlur och ett inbrottslarm. När jag kommer hem och smäller igen bildörren på gården går startskottet. IIIUUUUIIIIUUUUIIIIUUUIIIIUUUUIIIUUU låter det från huset. Sen när man väl kommit innanför dörren då börjar han grymta och knorra. Så här låter han även när Fredrik eller Nick kommer så jag törs inte tänka på hur han kommer att låta när Morhontass kommer och hälsar på. Måste nog ha filmkameran på då.

Jag väntar på att något larmföretag ska ringa och försöka sälja larm. Då ska jag säga att jag redan har ett inbrottslarm. Jag har en Ossy, en vakt-mops av värsta slaget.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mor hontass:

Haha, du skulle hört honom, var gång jag stekte pannkakor, och brandvarnaren gick igång, det var nåt fel på fläkten. Då ylade han, så han skrämde både sig själv och alla i byn

Kommentera inlägget här :