1 1/2 ml meduuusiiiin.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Det har varit en späckad dag i dag.

For in till Hallsberg på förmiddagen då jag hade fått en läkartid till Inez på morgonen när jag pratade med dom.

Hon va ju rejält förkyld här för över en månad sedan. Förkylningen släppte snabbt men de pipande och tjutande luftrören och hostan har hängt kvar.
Jaha förkylningastma med denna ungen med då, tänkte jag. Hon har oxå haft lite krupphosta då och då.
Detta har dock släppt bara man fixar till lite vattenånga. I alla fall fick jag en tid lite akut åt henne då eftersom de ville ta prover och så med.

Blodproverna visade inte på någon infektion, vilket jag redan misstänkte. Hon är ju liksom inte dålig förutom att hon låter som en visselpipa och hostar tills hon kräks i mellan åt. Det är ju givetvis jobbigt för henne men annars är hon ju pigg och kry. Men visst blir man lite skakis när de börjar diskutera om RS-virus osv. Sånt kan dom väl ändå låta bli att prata om till provera är tagna.

Dom misstänker förkylningsastma och vi fick Ventoline. Ska prova det ett par dagar och se om det hjälper annar blir det att åka in till barnkliniken. Hon frågade om jag ville ha en remiss direkt men det anser jag väl inte så nödvändigt. Det är ju inget akut tillstånd och hon mår bra för övrigt. Både Zack och Leo blev ju hjälpta av Ventoline så jag tycker väl att man kan börja där. Hjälper det inte kan man ju diskutera remiss. På Torsdag ska vi till BVC och då ska vi följa upp om medicinen hjälpt.

Nu till ett litet problem. Medicinen smakar faaaan rent ut sagt. Om man ger henne alvedon elle AD-droppar sväljer hon gladerligen. Detta fanns det inget gladerligen med.

Hon fick lite i munnen, tittade sedan på mig med stora tårfyllda ögon, darrar med underläppen som putar så den ligger ända nere på hakan och ger av ett illvrål samtidigt som medicinen sprutar som en fontän ur munnen på henne.
2 gånger fick jag göra om det och varje gång blev det samma reaktion. Jag fick i henne lite i alla fall till slut. Tur att hon inte ska ha mer än 1 1/2ml.

Nä nu tjatar Leo hål i skallen på mig och han ska i säng NUUUUUU!

Kommentera inlägget här :