Award.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Fick en liten utmärkelse hos Mezza<--länk.

Tack så mycket gumman. Känns bra att få lite uppskattning trots att jag har lite bloggtorka.



Motiveringen löd:
"Hontass
Bloggen med... ja, Hontass. När hon gör en Terry, när hon föder barn och när hon har vansinnigt ont.
Men även hennes knas-liv med J, småbarnsmamma  och ett humör som jag rent av är avis på!"


Så här kommer mina 7 sanningar och de som jag tilldelar awards till:


7 sanningar om Hontass:

1. Jag föredrar djurs sällskap framför människor. Det har blivit bättre sen jag börjat välja mitt umgänge med mycket mer omsorg.

2. Elektriska prylar har en tendens att paja och krångla i min närhet. Av någon konstig anledning så blir det ofta kortslutning.

3. Sätt ett instument i min hand och ge mig en liten stund så kommer jag snart att behärska det. 

4. Kan inte en not så jag har en massa egengjord musik i mitt huvud som jag inte kan få ner på papper. Fasar för den dagen då minnet kommer börja svikta.

5. Jag är livrädd för höjder.

6. Jag kan knappt räkna.

7. Jag är barnsligt förtjust i skräckfilmer och i Astrid Lindgrens filmer.  

 

Följande bloggar ger jag denna award:

Morhontass: Min kära Mor som bloggar om livet hos bonden. Jag skrattar tills jag gråter.

Mezza: Måste ge denna till Mezza en gång till. Hon är helt "outstanding" Med sin kamp och sin förmåga att dela med sig av den.

Nelin: Elin ger en både skratt och eftertänksamhet. Smart kvinna med kloka ord.

Jonas Lindh: Jonas blogg kan jag inte leva utan. Allt från poesi till skratt. Helt min typ av humor när den är som sjukast.

Hella: Hella min hella. Kämpar och sliter med sin panikångest och gör stora framsteg. Trots alla motgångar lyckat hon med att vara både en bra och tokrolig morsa.


Sen finns det ju en hel hög med bloggar som jag läser. Men dessa är mina "jag-måste-läsa-bloggar".

Så nu... Ni tilldelade ska ni "förutom Mezza då som nyss har gjor det"

Det som ska göras när man får en award är:
*kopiera awarden från min blogg
*länka personen som du fått den av
*berätta sju saker om dig själv
*välj bloggar som du vill ge den till
*länka till dem
*lämna en kommentar i deras blogg med information om att du har gett dem en award

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mezza:

Nämen åååh... vad rörd jag blir (ja, jag blev faktiskt nästan lite tårögd och ... ja, jag bara blev det.)

Varma kramar!

2:a kommentar, skriven , av jonas:

oj hedrande. nu blev jag glad:)

3:e kommentar, skriven , av mor hontass:

ÅÅÅ vad fint! Jag har inte vare sig läst bloggar eller bloggat själv en tid, mår inte värst bra. Vare sig psykiskt eller fysiskt. Men som vanligt händer det ju saker hos Bonden, som inte bör glömmas bort....så jag måste nog ta mig i kragen.

4:e kommentar, skriven , av Hontass:

Men Mor du då kan du ju verkligen behöva lite uppskattning :-)

Kommentera inlägget här :