BDB.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Bilddagboken, det där som de flesta ungar håller på med.

Z va inloggad där igår och jag bad honom om att få titta runt lite. Hade ju då möjlighet att se lita annat som inloggad på hans användare. Det fick jag och jag kan säga att jag blev väldigt upprörd.

Fy i helvete vad elaka ungarna är mot varandra. Jag är inte särskilt känslig med jag blev ordentligt arg faktiskt. Både på egna och andras ungar. Sitter och funderar på om man kan förbjuda ungar att hålla på med saker som bdb..... Det lär man ju knappast inte kunna förhindra ändå även om man inte tillåter det. Där i mot ska det bli en kurs här hemma i hur man beter sig mot andra och vad man absolut inte ska acceptera att andra säger till en själv. Men när man läser saker som barn skivit och visste man inte att det va barn som hade gjort det så hade man trott att det va vuxna fullblods psykopater.

Sen har vi det där med språket " nu menar jag inte svordommar". De skriver ju som krattor.

Alla sms och msn-konversationer har förändrat det svenska språket till ett ihop plockande av förkortningar. Okej att dom pratar som jag vet inte vad men de skriver ju lika med.

När jag får ett sms som börjar på "asså" då svarar jag inte ens. Till mamma ska man åtminstonde skriva ordentligt.

Gud vad jag känner mig gammal och förståndig nu, men blir faktsikt förfärad.



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nattis 2.0:

Jag har ett konto åp BDB också och jag har hoppat på mer än en unge för att de uppför sig som svin. En kille blev helt galen och skickade sina kompisar på mig etc men jag stod på mig. Man uppträder inte hur som helst och det kallas mobbning antingen man säger elaka saker IRL eller om man gör det på nätet.

Jag har alltid försökt att vara med Snorpan på nätet, jag är hennes vän och många av hennes vänner är det likaså. På så sätt kan man snyggt mena på om något inte känns rätt.

Man måste säga ifrån som vuxen helt klart och ja du gör helt rätt i att lära dina barn hur man uppträder på nätet. Glöm inte att påpeka att det alltid sitter en annan person bakom namnet de skriver till.

kram

Vad hete din son, jag kan ju lägla till honom som vän får vi se vad han säger ;)

Kommentera inlägget här :