Fixativ.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Har suttit och kladdat dag! Mycket trevligt. Är väldigt inne på blyerts och naket just nu och gärna med tjocka rep. Jag fastnar ju i olika grejer tills jag tröttnat på att rita det. I nästa vecka kan det vara traktorer som är på temat ;-)

 Det går ju att göra så mycket med skuggor med bara en blyertspenna och ett suddegumm.

Men jag har ett problem. Jag har inget att spraya med. Så nu undrar jag om det är någon av mina vänner här i närheten som ruvar på lite fixativ eller så. Det lär ju gnuggas ut på en gång annars om jag lägger undan denna som är så tjock med blyerts.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mezza:

Tjohej!

Ja det e kul med blyerts!

Jag tycker det e extremt roligt att använda stompf... och därmed bara jobba med skuggor på en hel bild. (fast ibland använder jag en tops om jag inte hittar stompfen)

en annan sak som jag gillar e att svärta ett helt papper med hjälp av tex toapapper eller bomulls-pad... sen använder jag suddit för att få fram ett motiv! dvs måla med suddi...



Kram!

2:a kommentar, skriven , av Nelin:

Hade ingen aning om att du var så duktig... Skitsygg!

3:e kommentar, skriven , av Jag:

i skolan fick vi alltid spraya med hårspray, gick fint ;)

4:e kommentar, skriven , av Hontass svarar Jag:

Åh fan går det?! Måste prova på en kladd!

5:e kommentar, skriven , av monica:

både du och brorsan är skitduktiga. tar du beställningsjobb?????

/monica.

6:e kommentar, skriven , av Hontass svarar Monica:

Det beror på vad det är för något! Brukar ha svårt att få till det om något ska ritas av.

Kommentera inlägget här :