Insikt och lagförslag.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Nu har jag kommit till en sån där jobbig insikt igen!

Insåg när jag öppnade frysen att jag nog blir så illa tvungen att sluta röka idag.
Det kan jag tala om att jag absolut inte har någon lust med och jag har väl aldrig viljat röka så mycket som jag vill nu.  Det där om att det går om man vill, ja det stämmer.

MEN JAG VILL INTE! JAG VILL INTE ALLS!

Har man inte råd att röka ska man inte röka heller!..... Ska aldrig säga något sådant igen.

Räknar med att trycka upp stora varningskyltar att sätta lite var stanns runt våran tomt, för det lär ju behövas. Sen måste jag sätta upp en lista på olika myndigheter som jag kan ringa och skälla på så inte allting går ut över familjen. 

Torsdag
- Försäkringskassan " vad jag ska skälla om vet jag inte ännu men det finns alltid något och jag kommer på något tills dess.
Fredag - ALFA-kassan "har en gammal tvist där som jag lätt kan ta upp igen om det skulle kärva med avreageringsobjekt.
Lördag & Söndag - Kan jag låsa in mig i förådet med fotogenvärmaren för då är J hemma.
Måndag
 - Försäkringskassan "för dom lär ju inte ha hunnit gjort det dom ska..
Tisdag - Läkaren som skulle hört av sig före jul.
Onsdag - Försäkringskassan "för inte heller här lär dom ha hunnit göra något"


Ja ja.........

För övrigt har jag kommit på att jag ska lägga in ett lagförslag till regeringen.

Förslaget är att man ska avskaffa alla dessa lov som skolorna envisas med att ha. Är det inte bättre att barnen går hela tiden i skolan men i stället går något år mindre så de kommer ut i arbetslivet fortare. *ironiska givetvis*

Gud vad skönt att lovet snart är slut och man kan gå tillbaka till rutinerna i vardagen.
Jag kan inte leva utan rutiner, fasta mat tider och min lilla egen stund när barnen är i skolan/dagis.
Jag är ingen människa utan rutiner, jag är ett vandrande det.

Nä hepp.... ut i köket och städa lite då, dragit på det länge nog nu!

Kommentera inlägget här :