Ost....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag är svag för ostar. Jag älskar ost, jag skulle inte kunna tänka mig ett liv utan ost. Det bästa som finns är Brié, gud vad gott det är.

J fick en sån där jul-låda från jobbet med div smaknyttigt och gott i. i den fanns det en massa ost. Så glad jag blev. Blev lite sugen på ost igår så jag började riva bland ostarna. Väl förpackade på alla möjliga konstiga vis. Glasburkar, parafin osv, exlusivt minsann.

Öpnnade första osten, höll på att kräkas av lukten, smakade försiktigt och fick en flashback av alla spyor under graviditeten. Öppnade nästa ost och samma där...

DE SMAKAR KRÄK!!

Varför gör man ost som smakar spyor?! Dessutom är dom ju svindyra. Det finns betydligt billigare alternativ om man väl känna smaken av kräk. Huuuu va illa.

Nä mammas egengjorda getost ska det vara!

Ja det va ju fina burkar man kan diska ur och spara i alla fall.


Kommentera inlägget här :