Peter Pan-feber.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Nu tror jag att Leo håller på att få Peter Pan-feber eller något.

Jag hörda han fixa med kläder i hallen och gick dit för at kolla. Han slet med att få på sig overallen och hela munderingen.

- Men Leo vi ska äta frukost nu.
- Nej jag ska gå ut med hundarna!
- SKA DU GÅ UT MED HUNDARNA?!
- Ja.
- Öh jaha.
- Jo jag måste det dom är kissnödigt.
- Jo men jag tycker du är lite för liten för att gå ut med hundarna.
- Men dom springer ju lösa på gården.
- Varför ska du gå ut med dom nu, vi måste äta och göra oss klara.

Leo tittar bestämt på mig och viskar:

- Jag ska titta efter Peter Pan.
- Aha.
- Ja men säg det inte högt.
- Okej.

Efter en liten stund kom han in med hundarna i släptåg.

- Såg du Peter Pan.
- Nej han är alldeles för snabb för mina ögon.
- Vad synd.
- Men han såg nog mig.
- Det tror jag med.

Nu sitter han här så nöjd. Ska få i honom lite frulle sen tänkte jag ta med dom 2 små till Allehallen och bada, få se vad lilla Inez tycker om det :-)

Kommentera inlägget här :