Speciell.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

För några dagar sedan kom Zack hem från skolan glad i hågen.

- Vet du Mamma.
- Nej vadå.
- Idag va det några killar i skolan som sa en sak om dig.
- Jaha vad sa dom då?
- Jo dom sa "
-Du din mamma hon är rätt speciell"
- Jaha vad sa du då.
- Jag sa "-
Ja hon är speciell" och då sa dom " -Ja verkligen"
- Jaha det va värst.
- Mmmm.
- Och vad menade dom med det då? Speciell som något bra eller speciell som knäpp.
- Det vet jag inte men vad dom än menade så är det ju sant.
- Öhhh... okej.

Så nu undrar jag vad det va dom menade egentligen. Jag har lite svårt att tro att barn i 12-års åldern ser mig som speciell = outstanding, tror mer på speciell= kokko bäng.
Enligt Zack spelade det ju ingen roll vilket av det dom menade för enligt honom är jag så kokko bäng att jag är outstanding.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Starsprinkle:

haha helt underbart ju vilket som ;)

Kommentera inlägget här :