Yr höna.. mm.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
 Jaha nu va det kvällen och jag har fortfarande apont i skallen.

Däckade som en klubbad säl när jag kom hem från Familjens hus. Jag var verkligen inte uppladdad för det men jag kunde lika gärna ligga lågt där och ha Leo nöjd som att ligga hemma och höra han tjata. Med ens jag var där så kom Kristin förbi här med grejer från Grossen.

Tack min vän och ja jag vet..... jag har urusla vakthundar.

Gjorde om min smiley nu på kvällen. Den blev lite sne sist och även om det bara var jag som märkte det så störde det mig. Men med lite ass från J så blev det så fiiiint så.

Undrar om jag ska gå upp massa tidigare i morgon. Leo har börjat ta det så väldigt lugnt på morgonen. Han kissar i en halvtimme och sitter och sjunger för sig själv.

I morse höll jag på att bli tokig på honom. Han ska lämnas 8.00 och Zack går till skolan 8.30.
Jag tänkte då att om jag skyndade mig så skulle jag hinna hem innan Zack gick och jag skulle inte behöva dra med mig Inez eftersom hon ändå sov och Zack va hemma. Mmmm pyttsan, han segade och massade, trallade lite för sig själv och himlade med ögonen.
Till slut stod jag bara och hoppade av stress:

- Skynda dig nu då.
- Jag gööööör ju det.
- Men jag vill hinna hem!!
- Mmmmm jag skaaaa mamma.
- Snälla kom nu då!


"Plötsligt stannar han helt upp i det han gör och bara blänger på mig"


- Du mamma, säger han så där myndigt!
- Mmmmm.
- Det är faktiskt inte jag som har bråttom här.
- Va, jo!
- Nä det är BARA du, inte jag.
- Vi har bråttom.
- Nej, bara du.
- Hmmm.


" Plötsligt börjar han springa runt i en cirkel och vifta med armarna som en skräckslagen höna"

- Så här springer du runt på morgonen, ropar han samtidigt.
- VA!!
- Ja så springer du runt, så flaxar han ännu mera.
- Öh... jaha.
- Ja och mamma vet du.....
- Nä!
- Det blir faktiskt ingen glad av.


" Nu hade jag faktiskt inget mer att komma med. Han hade ju rätt, det är ju sant. ingen blir gladare av att jag stressar upp mig och blir haft hysterisk"

- Ja Leo du har så rätt så.
- ja jag vet.


Sen kastade han på sig overallen och sprang ut till bilen.
Mammas lilla kloka pojke. Han är så himla go ungen.

Nä nu ska jag göra välling till illan och få henne i säng med så kan jag koppla av sedan.

Slänger in en bild på mig och Tobias "bror" som Farmor skickade. Jätte roligt att se gamla bilder.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av giftigmamma:

leo är störtskön :D så jävla intelligent.skrattar ihjäl mig här ju

2:a kommentar, skriven , av Nick:

Leo är klipsk! Och så kan han ploga snö!

3:e kommentar, skriven , av LeiaMia:

Den bilden har jag i ett gammalt fotoalbum!!! Ni var ju SÅ SÖTA!!! (Och är givetvis fortfarande... ;-))

Kommentera inlägget här :