En Terry...

publicerat i En Terry! Pinsamheter;
Jag har gjort en Terry i dag. En sån där lite jobbig en.

Hela dagen har jag kämpat med poolen. Försökt suga ur det sista vattnet och dammsuga botten så gått det går.
Jag har jagats av bålgetingar som inte tyckte om ljudet från våtdammsugaren och stekts i solen som en kotlett på en grill. Ryggen är paj och hjärnan kokar. Allt för att J ska känna att han inte behöver göra allt slit med den.

Mitt mål va att den åtminstone skulle vara halvfull när han kom hem så han sedan kunde hjälpa mig med klor och algmedel osv eftersom jag ser det som en olöslig gåta med ph-värden och kemikalier.

Jag började och fylla poolen, gick ut då och då för att kolla hur det artade sig med fyllningen.
Jag tyckte väl att det gick extremt sakta men tänkte att det va dåligt tryck i slangen.
Timme efter timme och knapt någon skillnad i poolen.
När J kom hem så kom han in och log.

- Går det bra för dig där ute?
- Nja det fyller på lite väl sakta.
- Ja det förstår jag eftersom det är vatten på hela gården.
- VA?!?!?!?!?!?!


Jag hade glömt sätta i proppen i botten på poolen efter att den tömdes. Hur kunde jag missa att det rann ut massor med vatten utan att se det.

Måste erkänna att jag nu känner mig jävligt blåst, värre än Terry.

Kommentera inlägget här :