Hoppa då!!!!

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Just nu har jag utvecklat en allergi mot barn.

Dom frestar väldigt på mitt tålamod just nu.
Det är ju ett jädra skit att man format dom till starka, envisa och självständiga individer.

I en timme fick jag trampa vatten ute vid hopptornet inna Leo hoppade. Jag försökte förklara för honom att han alls inte behövde hoppa om han inte ville.

- Jag törs inte.
- Gå ner då!
- Jag VILL!! 
- Hoppa då.
- Jag törs inte.
- Gå ner då!
- Jag VILL!! 
- Hoppa då.
- Jag törs inte.
- Gå ner då!
- Jag VILL!! Du måste säga nåt kul så jag blir glad och vågar hoppa.
- Tänk på när Mamma dansade naken i regnet.
- Ha ha ha ha ha, nu skrattar jag nästan så jag ramlar ner. Sluta få mig att skratta!!!
- Hoppa då.
- Jag törs inte.
- Gå ner då!
- Jag VILL!! 
- Hoppa då.
- Jag törs inte.
- Gå ner då!
- Jag VILL!! 
- HOPPA FÖR I HE*V*TE ÀNNARS LYFTER JAG NER DIG!!!!!

"Jag hörde minsan Linda säga att han är lika envis som mor sin. Ja jag vet att jag är fullt skylldig för det. En tröst är att den envisheten och viljan över att bemästra rädsla kommer leda honom långt i livet."

När jag sedan för 10:e gången va på väg upp för att hämta honom så hoppade han ner. Det va säkert 5 personer i vattnet för att ta i mot honom.
Så när jag kom hem var jag visst skyldig han 20 kr och en piggelin i ett desperat försök att få ner honom.
Nu äter dom piggelin på gården. Själv behöver jag vila mina öron lite.

En nyfunnen vän förespråkade flyttkartong och lite silvertejp idag.
Det känns ganska lockande nu om jag får vara riktig ärlig!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Moster Toppa:

Hahahaha! Va rolig han är!!:)

Kommentera inlägget här :