Lurad.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Den lilla Inez Vaknade i natt och tyckte att hon skulle vara vaken.Hon sket ner sig och sedan fick hon lägga sig i sin säng igen.

Hon sover bara i sin säng, Hon somnar där själv efter en flaska välling och med sin nalle.
Men i natt skulle hon banne mig inte somna. Hon va inte ledsen heller och hon försökte verkligen somna.
Ibland kom det ett sån där litet uppgivet snyftande men då räckte det med att hon hörde min röst så blev hon lugn.
I en timme låg jag och hörde henne tala för sig själv i sin säng. Ibland kunde jag se en fot eller hand som stack upp och viftade.

Sen plötsligt:

Jag kunde praktiskt taget höra hennes underläpp börja darra sen hörde jag högt och tydligt "MMAAMMAA" samtidigt som hon snyftade. Hon har sagt det förr med mer "mamamamamamamama" nu va det klockrent.

Jag flög upp och möttes av de största leenden som existerar. Med ens insåg jag att jag var manipulerad. Jag stoppade om henne och la mig igen.  Hann inte lägga huvudet på kudden ens en gång innan nästa "
snyft,snyft MAMMA" kom följt av ett härligt skratt och så höll det på en timma till innan hon somnade med ett leende på läpparna.

Jag insåg att jag fallit för en 9 månaders bebis manipulation. Det här lär jag få äta upp i några dagar när hon ska sova. Hon vet precis hur hon ska göra för att få sin vilja igenom precis som mor sin "jag sa det själv".

Det är mammas tjej det där.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nick:

Lätt till och med för henne, lol.

2:a kommentar, skriven , av Nattis 2.0:

haha så härligt!

Kommentera inlägget här :