Mobilexistens...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag har gjort en iakttagelse bland ungarna och deras vänner och bekanta.
Vet ni vad dom hotar varandra med om dom blir osams?!

- Passa dig så jag inte raderar ditt nummer!!

Jag trodde det här va en engångsföretelse men jag har hört det från flera håll och med olika ungar inblandade.
Idag när jag hörde det så skrattade jag så jag höll på att kissa på mig.

- Om du kalla mig för tönt så ska jag radera ditt nummer.
- TÖNT!!!
- Ah men fine, nu raderar jag..... Borta.


Så om man inte existerar i motpartens telefonbok så existerar man inte alls eller?
Vad säger man då som försoningsfras?

- Kan jag få ditt nummer igen?
eller:
- Öh döh, nummer...

Och J kalla mig för mobilberoende. För mig existerar i alla fall människor trots att dom inte finns med i min telefonbok i mobilen.
Jag måste fråga ut Zack när han kommer hem om det verkligen är så här!

Kommentera inlägget här :