Olja...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Att smörja in sig med med lite barnolja kan ju vara bra mysigt ibland.

När Leo har dushat så brukar jag ta en skvätt olja och smörja han med när han fortfarande är blöt.
Han blir så lätt torr.

Idag tjatade han om att få bada i poolen. Jag försökte tala förstånd med honom utan resultat.
Så till sist fick han göra det. Han höll på att frysa häcken av sig rent ut sagt.
Sen blev det raka vägen in i dushen.

- MAAAAMMMMMAAAAAA!
- Ja.
- JAG VILL HA SÅNT SOM MAN BLIR MJUK AV MEN JAG KAN SJÄLV.
- Okej, du tar bara lite när du är klar. Flaskan är full så ta bara lite.
- japp.


Han va där inne ett bra tag sen kom han ut.
"Värst vad han har torkat sig dåligt" tänkte jag.
Sedan kände jag lukten av aloe vera och tittade lite närmare.

- Har du smörjt in dig?
- Ja och nu är flaskan slut!

Hela ungen va full i olja. Hela badrummet är fullt i olja. Det är oljiga fotavtryck på hela undervåningen och i soffan finns det ett hjärtformat märke från Leos oljiga bak.

Ja vad säger man..... Han är ju mjuk i alla fall och lär inte bli torr i första taget.

Kommentera inlägget här :