Alvedon och AIK.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Leo är bra dålig idag!

Det är alvedon var 4:e timme för att hålla febern någorlunda lagom.
Det märks på honom när alvedonen slutar verka. När det blir tyst och man hittar honom sovandes någon stanns så vet man att det är dags att ta tempen igen och fylla på med alvedon.

Men jag är lite kluven till det här med alvedon ibland. För tusan vad lugnt det är när alvedonen går ur och febern tar vid. Mellan där när febern är lite lägre då ska allt tas igen som missas under febertopparna. Så det finns inget mellanläge, från tyst till hysterisk från hysterisk till tyst.

Nu sover han i alla fall. Petade i han alvedon 1 minut innn sängdags så den inte skulle hinna verka innan han somnade.

Lilla gubben......

- Tråkigt att vara sjuk mamma, men bara så du vet så hatar jag AIK för dom slår poliser.
- Det finns knäppskallar i bland alla lag.
- Nej bara AIK.
- Det är ju inte lagen som slåss och bråkar utan knäppskallar som hejar på lagen.
- Nej det är AIK som slåss, bara AIK.
- Är det stora grabbarna som tryckt i dig det här?
- NEJ!!
- Jag tror din pappa tycker AIK är bra.
- DET GÖR HAN INTE!!!!
- Jo!
- Jag ska ringa till han!! Jag ska säga att man inte får heja på AIK.
- Gör det du.
- Mmmmm Jag vill inte vara sjuk längre mamma.

Kommentera inlägget här :