Disco...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

Gud vad har jag ställt till med.

Zack och hans vän planerade att ha disco för att fira deras födelsedagar som varit. Vi har en ungdomsgård här i byn som kan användas till såna saker. Vännens mamma försökte först få tag i dessa människor som ansvarar för gården men fick absolut inget gensvar. Jag gjorde det samma och inget svar kom. Då blev jag förbannad.

- Vi fixar det här själva och har det hemma hos oss, passar det inte så löser vi det ändå!!

Jag och min stora käft. Det räknas att komma över 20 ungar och jag känner lite panik. Pratade med en vän idag och baklagade mig lite ironiskt.

- Men du har ju valt det själv ju.
- Det har jag inte alls! Det var min käft som talade inte jag. Man kan inte förväxla min käft med mig. Vi har kommer inte riktigt överenns.
- Ha ha...

Nä då så farligt är det inte. Ungarna fixar och donar själva och förbereder. Jätte duktiga är dom och det är en fröjd att se hur de planerar och grejar.

Men nu är jag himla sugen på att göra en sådan där pinsamma mamman grej. Vi har ju alla varit på disco när vi varit små. Alla vet vi ju hur det går till. Tjejerna sitter längs en vägg och suckar för att ingen av killarna bjuder upp dom. Killarna sitter längs med andra väggen och koncentrerar sig på att dricka så mycket dricka som möjligt utan att spy.

Det är där jag vill komma in. Dra på mig discodressen, kasta mig in i rummet och skrika:

- KOM IGEN NU DÅ!! LET`S ROCK!!!
Och sedan börja skaka fläsket i värsta 80-tals andan....

Jag vill, jag vill, jag vill så gärna. Jag kommer få bita mig både här och var för att inte falla för frestelsen. Min son skulle hata mig för all framtid och bygden ungar skulle inte kunna se på mig utan att bli röda i fejjan i framtiden. Det vore nåt det... Helt underbart.

Måste ta upp det här med min man så han hejdar mig när jag faller för frestelsen.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nick:

Frestelser är till för att fallas för! se bara till att J filmar!

Kommentera inlägget här :