Han tar sig ton.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Ja han den där mannen som jag är gift med.

Helt plötsligt har han börjat bli så förbannat styv i korken. Jag kom på idag att det måste vara för att han skaffat sig lite med håll här och där.

Ni vet min fogliga man, han som gör precis som jag säger och inte vågar höja rösten utan att snabbt ducka.
Ja precis han...

Jag måste stila till det här på något vis. Jag vet bara inte riktigt hur. Stryk kan jag ju inte ge honom för då är han sedan inte kapabel att göra allt som jag kräver av honom. Att sexstreja är inte heller på tal eftersom jag inte är kapabel att utföra det, har liksom lite svårt att vara konsekvent nog. Att låta han svälta funkar ju inte heller då han inte äter sin frukost innan kl 18.00 på kvällen.

Jag måste finna något listigt. Jag skulle i och för sig kunna tvinga han att motionera, det skulle nog svida. Jag skulle oxå kunna hota med att sätta massa fler pierciengar i ansiktet, det skulle oxå kunna fungera.

Eller jag kanske bara borde bli tyst. Jag vet att han blir rädd när jag blir tyst. Total tystnad och onda ögat då och då för övrigt total nonchalans...

Japp så får det bli, det skulle göra honom skräckslagen och tillbaka till sitt gamla fogliga jag.

Kommentera inlägget här :