Kedjemail osv.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag hatar verkligen kedjebrev, eller kedjemail kanske man ska kallad det nu för tiden. Jag kan verkligen inte se det roliga i det och jag vidarbefodrar det ALDRIG, om det inte innehåller något riktigt sjukt förstås. Men då ska det vara så sjukt att jag kissar på mig av skratt eller kräks av äckelkänslan.

Näst efter kedjebrev hatar jag när jag får såna där gulliga mail på facebook. I början tyckte jag att det var rätt gullig. 
" Men så fint, vad rart av denna människan att tänka på mig. Så gulligt skrivet" man blir nästan tårögd av att denna människa tänkte om just mig och säger dom här orden till mig. Sen slås man ner som en klubbad säl när man finner samma text på 167 olika personers sidor. Jupp så speciellt var det.  

En annan sak som jag avskyr är alla masstexter i statusen. Lägg upp det här om du älskar dina syskon, barn, föräldrar, träden i skogen eller va fan. Okej när alla lade upp nummer till att donera pengar till haiti eller andra katastrofer.
Själv ringer jag till min syrra och säger att jag äskar henne eller lägger upp ett eget formulerat jag älskar dig syrran/ungen/morsan/ han-jag-är-gift-med medelande. Men att logga in och läsa 346st med samma status känns lite .... Öh ja opersonligt.

Okej jag slänger upp 976 st farmville inlägg men de går att blockera. Jag kan ju inte blocka någons text på en status heller.

JAG ÄR LITE IRONISK I MITT INLÄGG SÅ BLI INTE HYSTERISKA NÄR DETTA SLÄNGS UPP PÅ FB.
Så nu har jag gnällt av mig lite.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kerstin:

Du då är vi två! Det börjar ju komma såna på FB oxå har jag upptäckt! Kan man inte gå med i nån FB-grupp mot sånt där, det är ju grupper för allting på FB!

Ha en bra dag! Från ett översnöat Skellefteå!

Kram

2:a kommentar, skriven , av Mezza:

Kan inte mer än hålla med!!!

Fb-statusar... nä, personligt ska det va. Tycker inte om att lägga såna. Om jag gör det så har jag vackert iallafall skrivit dom själv! Med påminnelse att sprida vidare. ...men då handlar det ju mr om "kom ihåg att ställa om klockan inatt" typ...



KRAM

3:e kommentar, skriven , av Nattis 2.0:

AMEN!

Kommentera inlägget här :