Långkallingar..

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag hittade idag ett par gråa långkallingar i garderoben. Jag frågade runt i familjen om vem som ägde dom. Igen ville ge sig till känna men jag kunde svära på att jag sett någon gå runt med dom på sig.

Så jag drog på mig dom. Fy vad hemsk jag ser ut men attans vad sköna dom är.
När jag gått med dom ett tag så kom jag på vart jag sett dom förut.

Rolof!!

Rolof är Morhontass gubbe Rolf. Rolof kommer sig av att Leo inte kunde säga Rolf när han va mindre men sa Rolof.
Det måste vara Mor som glömt kallingarna här när hon och Elle var här och hälsade på. När jag gått med dom ännu lite till så kom jag tänka på Morhontass blogginlägg om Rolofs lektion i vedeldning för Mor. Då bar han gråa långkallingar på sig har jag för mig eller oxå vara det bara i min inre syn jag skapade i samband med läsningen.

I alla fall så tror jag att jag har på mig Rolofs långkallingar som han bär när han gör helikoptern för Mor i pannrummet.....

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av monica:

tjenixen.

du får nosa på dom, luktar det snoppsvett är det säkert rolofs kallingar... ;-)

men är dom halkiga är det säkerligen mor dins, för då är det sån där spentvål hon har till kossorna som hon själv tvättar sig i ;-)

vet inte vilket som är värst... kunde inte låta bli, jag bara måste ......

kram på dej.

/monica.

Kommentera inlägget här :