Måndag till ända.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jaha då var Måndagen till ända då!

Tog mina väskor och min låda med plågerigrejer och for iväg till Hasselfors på eftermiddagen. Kände verkligen att jag behövde komma dit en stund. Lite skönt och trevligt som vanligt även om Agnes hatar mig som pesten nu "fast det är bara som hon tror".

När jag kom hem nu på kvällen halvt ihjälskrämd av väglaget och fartdårar i lastbilar så kom jag hem till en städad undervåning. Jag blev mycket glad. Att komma hem och se att det hänt något utan att jag beordrat om det är bra skönt och uppskattas mycket.

I morgon fyller min lilla Leo 5 stora år.

Jag försökte prata lite reson med honom härom dagen. Jag tyckte inte han behövde bli större nu. Han höll inte med mig. Jag föreslog att han kunde vara mammas bebis även om han växer. Det tyckte han inte heller för han ska bli stor och köra cross och titta på brumbrum-brudar med pappa. Men först måste snön försvinna tillade han efter en stund. *suck* vad tiden går. Det är bara jag som inte blir äldre.

Idag fick lillan sina sprutor för 2:a gången. Attans så ledsen hon blev. Jag idiotförklarade tanten lite smått varför dom inte sticker i båda benen på en gång i stället för ett i taget.
Av administra skäl, finns inte personal nog fick jag till svar.
- Ja men ge mig den ena då så kan jag ge henne den!!!
Det gick hon inte med på... Undra varför.

Åter igen hamnade jag i en sån där känsla där jag önskade att jag bar stilettklackar på fötterna så jag kunde sticka den i ögat på den som plågade mitt barn. Attans vad blödig jag blivit, det blir bara värre och värre det här. Kommer ju sluta som värsta mesproppen om jag inte skärper till mig snart.

I alla fall hade den lilla snuttan gått upp nåt hiskeligt i vikt, så mycket så tanten gapskrattade. 1,5 kg hade hon stigit på 4 veckor. Jag blev lite snopen för jag trodde inte hon skulle ha gårr upp så mycket eftersom hon haft så ont i halsen och inte velat äta, men det hade damen i alla fall. Bra det för dom ska ha lite och ta av om det kniper. Nu ska jag läsa lite i min barnförbjudna dassbok jag köpte idag. Kanske finns det något att bjuda på i den.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sofie:

Va ruttet att dom inte ger båda samtidigt... Gjorde dom på milo sist, kom in en BM till å satte i andra benet... Puss!

Kommentera inlägget här :