Sjuka barn och gaddningar.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Febern börjar gå åt rätt håll på den lilla Leo. Men det har varit en tuff natt med mycket yrande. Jag vaknade av att han skrek åt mig och gav mig skäll för att jag inte lät han fortsätta vara en fågel. Han ville ju faktiskt inte vara människa och jag var den största token som fanns som ville tvinga honom till detta.
Ja ja det är sån som händer när febers rusar iväg. Har serverat honom vatten hela natten och nu mår han mycket bättre.

Skulle vara på möte idag men med 2 sjuka barn hemma och ett skolarbete som sätter stopp för den andra parten som skulle vara med så får jag flytta fram det ännu en gång.

Städa måste jag göra. Jag måste ha det skitigaste golvet i hela mellansvergie. Har inga dammsugarpåsar så jag får koppla in grovsopen på dammsugaren och köra dubbelt JIPPI. Städas ska det göras i alla fall för nu står jag inte ut längre sen får det brista eller bära.

Jag skrattade gott åt Leo förut. Jag har ju barnen tatuerade på benen. Han har fått för sig att varje gaddning symboliserar olika människor. Om så var fallet så skulle jag ha hela min släkt på min kropp. Men att få honom att förstå att det inte är så gick bara inte.

- Ja men vem är här då?
- Men det är ingen person jag tycker bara det är fint därför satte jag den där.
- Nähä.
- Jo.
- Nej!! VEM ÄR DET!!
-
*suck* Det är Terry Toppa då?
- Vem är det då,
säger han och pekar på solen i nacken.
- Det får väl vara morfar då.
- Mmmmm, vem är det då,
säger han och pekar på en stjärna på ryggen.
- Det är Filip.
- Visste jag väl! Vem är det då ,
säger han och pekar på en annan stjärna.
- Det är Tobbe.
- Hmmmm..... Vem är det då säger han och pekar på tribalen i svanken och stjärnorna på rumpan.
- Det är Mormor.

*Leo spärrar upp ögonen som små tefat, funderar så det knakar och sedan blänger han på mig och utbrister*

- MEN MAMMA DU KAN JU INTE HA MORMOR PÅ RÖVEN HELLER!!!! DÄR KAN HON JU INTE SITTA FATTAR DU VÄLL!!


Jag trodde jag skulle kissa på mig av skratt, han är ju så himla go ungen. Jag gjorde ytterligare ett försök att förklara att inte alla gaddningar står för olika människor men det gick inte hem. Har han bestämmt sig för att så är fallet så går han inte att rubba.

Nähä dags att ta tag i städningen då.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mezza:

ASG

Hahaha asså Leo är nog min nya idol :P

Skrattar rakt ut och min karl kollar lite mystiskt på vad som va så j-a roligt :P

hahaha

KRAM!

Kommentera inlägget här :