Män med maskiner.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Idag ska vi få hem en stor grävmaskin.
Är det någon mer än jag som tycker det är lite hett med män som arbetar med stora maskiner?

J håller på att gräva upp hela gården och lägger ner slang för någon värma som ska existera framöver. Mer än så vet jag inte och jag är väl inte så intresserad heller då det rakt inte är mitt område dessutom känns det mer som grävandet ruinerar oss.
Något som där i mot är mitt område är att titta på när karlar arbetar, det tycker jag om.

Förra helgen skulle vi få hem en maskin. Jag hade gått länge och tänkt på det där "åh nu skulle jag få se J jobba med en stor maskin". Jag skojade friskt om hur sexigt det är med arbetande karlar osv. Sen kom dagen D och jag körde in på gården och fick se J på maskinen. Först tappade jag hakan ner i knät, sedan började jag skratta så jag höll på att kissa på mig.
Den va den fjuttigaste lilla grävskopa jag någonsin sett. Den påminde mer om en sån där grävleksak som ungarna har i sandlådan med 2 spakar och en sadel. Dessutom såg den ännu mera fjuttig ut med J som är så lång uppe på den.
Han jag är gift med uppskattade inte att jag informerade honom att det va bland det osexigaste jag sett och att jag kände en oerhörd besvikelse över den fjuttiga lilla maskinen. Jag tror han tyckte att jag förolämpade maskinen.

Idag kommer det hem en "riktig" maskin, men det kanske är som J säger bara för att göra mig glad.
Det återstår att se.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Cissi:

Vet du vad jag går igång på? Inte män som kör stora maskiner, och inte män i uniform, men män som håller i ett verktyg; typ skruvmejsel, hammare eller såg... Det gick så långt med mina första tre barns pappa att jag sa till honom, som hade tummen mitt i handen, att "Snälla, kan du inte bara ta en skruvmejsel i handen och låtsas att du gör någonting?" Och han snickaren som jobbar med Martin Timell, han är ju bara sååå snygg och sexig!!!



En kille i kostym, det är inget för mig! Damir är verkstadsmekaniker och kommer hem nyduschad, men är händig och kan fixa det mesta. Men han tar död på de där känslorna av andra anledningar, den jävla idioten!



Ska läsa vidare i din blogg och se om jag kan få klart för mig vad det är för konstig människa som vill ge blommor till soc??



Många kramar till dig från mig!

Kommentera inlägget här :