Bilddagboken.se

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Detta privata meddelande fick jag på bilddagboken.se.

Dåre: "hej adda ********@live.se om du vill se mig runka i cam ;)<3"

Mitt svar: Sånt kan jag se lajv.... Dessutom är du nu anmäld.

Dåre: Så du vill inte se en riktigt stor k*k nu då!

Mitt svar:
"är för opassande för att skriva på blogg.se men gick ut på att jag får vad jag vill utan han." avslutar med ett LÄGG NER!!!!.

Dåre: åh mysigt.

*BLOCKAD*

Bilddagboken är en sida där många av våra barn håller till, därför gör detta mig så upprörd.
Jag vet att det dyker ner både det ena och det andra i ungarnas inkorg och just därför är vi noga med att försöka lära ut internetvett, ignorans och vart anmälningsknappen sitter. Nu va ju denna gossen lite äldre, i alla fall om man tittar på hans inställningar. Men han kan lika gärna vara 67 eller 10 bast i det fallet.

Så nu funderar jag seriöst på att förbjuda ungarna att vistas där men det känns ju oxå lite hårt.

Men det är fan en jävla skit sida för ungarna att sitta på. Dessutom verkar mobbing vara ett stadigt ämne där.

*ILSKEN*

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nattis 2.0:

I ärlighetens namn är det väl bättre att de hänger å facebook? Fast nej några år till.

Bra att du lär dem hur man anmäler, och de ska heller inte tveka att anmäla..

2:a kommentar, skriven , av monica:

som förälder är det du som bestämmer om de får hålla till där, säger du nej så är det så, hårt?? ja men så är det att vara förälder. det är VI föräldrar som sätter reglerna. jag tycker du ska ta bort bilddagboken för dom. om du själv tycker att det är en skitsida för dina barn, varför tillåta dom att sitta där?

kramen på dej. tveka inte, bara gör. kramkram.

Kommentera inlägget här :