Och så kom tandfen.....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Leo lade sin tand med ett glas med vatten igår kväll för att den skulle bytas ut mot en peng.

Letade som en tok efter en 10:a att stoppa i glaset.
Väntade på att se det där lyckliga leendet ett barn har när det upptäcker att det finns en peng i glaset.
Men mitt barn är inte som andra barn.
Han blev helt förkrossad över att tandfen tagit han ända tand som han väntat på så för att få tappa.
Han grät och grät och grät och till slut va jag ju tvungen att tala om att tanden fanns kvar och det är något som föräldrarna gör för att göra det hela med tandtappning roligare.

- MAN FÅR INTE LJUGA, skrek han åt mig.

Sedan sade han till mig på skarpen att visa att tanden minsann fanns kvar i huset.
Jag visade honom och han muttrade lite samtidigt som han tog sin lilla 10:a och stoppade undan den.

Mammas lilla kille.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bebislängtan:

Alltså. Leo. Vilken underbar unge du har! Du skulle kunna skriva din blogg enkom om honom!

Kommentera inlägget här :