Rökstopp....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag har planerat ett rökstopp, eller ett uppehåll i alla fall "upphåll känns bättre i hjärnan".

Jag har planerat det i minsta detalj, räknat dagar och paket jag har kvar osv.
Jag har inte sagt något till J om det för att inte skapa några förväntningar utan hade tänkt att hålla tyst och sedan bita ihop och härda ut.

Igår kväll gick jag igenom min plan igen... 2,5 paket kvar, hm rökstoppet kommer nog infinna sig på Onsdag tidigast om jag planerat rätt.

MEN....... Så vakna jag i morse och hittade en hel hög med avbrutna cigg på bänken, nästan ett helt paket .

- Jo just ja, Inez nådde en bit och har brutit av dina cigg.

- GGGHAAAAAAAAAAA!!!!!!

Det har hänt förut men då har jag mest ryck på axlarna, det är sånt som händer om man är klantig och man får skylla sig själv. Nu blev det en smärre katastrof, eller vad då smärre.... KATASTROF!
Hela min planering sprack och mitt rökstopp kommer infinna sig om minst ett 1,2 dygn.
Det är inge bra när mina planeringar spricker, INTE ALLS BRA!
Så nu går jag här hemma som en nervklen PMS-kossa och är livsfarlig för omgivningen.

Totalt livsfarlig och då har jag inte ens slutat ännu!
Och de som påstår att man väljer hur man mår när man tar bort nikotin kan hoppa upp på mitt finger och snurra ett par varv.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av krulli:

Haha, nu har du ett dygn och lite till att bestämam dig i hjärnan att du minsann kan sluta och att det nog ska gå.. err förlåt, hålla upp! :)

Jag håller tummarna!

2:a kommentar, skriven , av Cicci:

He he he ... har några plåster om det blir för jävligt :D Lycka till,Kram

3:e kommentar, skriven , av null:

Allt sitter i huvudet .. Första dagen, första veckan, första månaden osv .. 2:a januari tog jag senaste blosset å kan jag så kan du :) Suget kommer att hoppa på dig men faktiskt så går känslan över rätt fort även om du varje gång kommer försöka hitta orsaker till att smaka. Jag vet att du kan..

Kommentera inlägget här :