Alun..

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Ossy har någon kronisk svampinfektion i sina öron vilket inte är särskilt trvligt och det går åt mycket receptbelagd salva och det ska tvättas och det kliar. Ännu värre blir det när det blir varm och fuktigt och de sista dagarna har varit hemskt fuktiga.

I går på morgonen såg hans ena öra hemskt ut.
Jag tvättade det ordentligt sedan sprayade jag på deospray.

Den är gjord av alunsten och helt naturlig. Bra för både svett, myggbett, brännässlor och annan klåda.
Jag använder den till det mesta i hygien.
Jag gjorde om det på kvällen innan sängdags.

Nu ser hans öra så himla fint ut. Det är finare nu än det varit på jätte länge trots salvan.
Nu fortsätter jag ett par dagar få se om det ger sig helt.

En väninna hade nämligen en hund med samma problem och fick bort det helt med hjälp av sprayen.

Vad skönt för den lilla mopsen.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anna D:

Den sprayen är det bästa som har hänt min hund kan jag tala om! Nu är det dags för en rengöring igen, men han är så mycket bättre nu, jämfört med förut. :)



Kram!!

2:a kommentar, skriven , av Kerstin:

Hejsan!

Har en kinkig liten valp som har problem med öronen. En Kerry Blue terrier och det ska ju plockas dom öronen, men jag får ju int ner fingrarna!! Så hon har konstant kliiaga öron!

Vars kan man köpa alunsten?? Väldigt glad för svar.

Kram/Kerstin

Kommentera inlägget här :