"Skräcken"

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Vi har ju en katt som är lite egen.

Han är en väldigt vacker katt och kommer ofta undan med allt möjligt tack vare sitt utseende.
Han tror att han är en väldigt liten katt men har en väldigt stor kropp med stora vassa klor och tänder likaså.

Varje morgon ska han gå med till dagis. Har jag tur så får jag med mig honom hem igen.
Men om han är på "det" humöret så stannar han och smyger runt dagis tills jag hämtar Inez och då kommer han med hem.
Som idag, han vägrade följa med mig hem. Men så får jag och Inez va på väg ut genom grinden på eftermiddagen så kommer han som ett skott och vrålar MJAAAAAAUUUJJAAAUU = Glöm inte mig!

Härom dagen kom han hemdragandes på en aborre! Vart han nu fått den i från vet vi inte.
J kastade i alla fall undan den så han inte skulle dra in den i huset.
Skräcken blev givetvis sur när J kastade iväg hans byte och försvann.
10 minuter senare kommer han tillbaka igen, MED EN HEL PÅSE ABORRAR!

En hel jädra påser med fisk. Jag har frågat lite grannar om det är så att dom saknar en påse med aborrar men ingen tycks sakna någon så jag vet inte vart han hittat den.

Han va i alla fall väldigt stolt över sitt byte.

Känner att det snart är dags för en pungklippning av honom snart då han börjar vidga sina vyer lite väl mycket.
Men attans vad fina ungar den där skulle kunna få för han är bra snygg våran "Skräck".

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kerstin:

Hallå!

Ja det hörs iaf bättre med en påse aborrar, än en råtta! =D Dom var ju paketerade t o m. Grannen hon vaknade med en råtta som katten Gandalf stolt visade upp, i sängen.

Dom är roliga katterna. =D

Ha en bra sommar. Kram

Kommentera inlägget här :