Ge mig styrka... och en rulle silvertejp.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Jag har en sån jädrans ilsken Leo här hemma så just nu är jag beredd att bygga ett ljudisolerat utrymme i förådet åt honom.

Han tjatar om ett till hål i örat och jag har sagt nej.
Han är så ilsken att han blir röd i ansiktet.

- Du får inte för mig! Fråga Pappa du så får du se vad han säger.
- Näääää för han säger nej.
- Sluta tjata på mig då!
- Nä jag vill att du pratar med pappa!
- Det gör jag inte, det får du ta med honom själv.
- Den som sa´t, han va´t!
- VA!
- Ja om man retas så säger man så och nu retas du om att jag ska ringa pappa och då säger jag så.
- Öh...


Till sist ringde jag upp Fredrik för att få lite med håll. DET HJÄLPTE INTE!!
Leo ringde själv och gapade och skrek till Fredrik. När han inte fick medhåll där så fortsatte han på mig!



- Jag vill ha som Pappa och Zack!!!!!!
- Det är inte bra Leo. Snart är det badsäsong och tänk när du ska ha på dig crosshjälmen vad det kommer slita och dra innan det har läkt och massor med bakterier i hjälmen.
- Jag har inga bakterier i min hjälm!
- Jo det är det i alla hjälmar, du svettas ju.
- DEN ÄR REN!!!
- Men du får inte!!

* så blir det tyst en stund sedan spänner han ögonen i mig och vrålar*

- JAG TÄNKER GJÖRA DET SJÄLV!! JAG VET HUR MAN GÖR!
- Det gör du inte alls det!
- JO OCH VET DU!!
- Nä!
- OM DU INTE HJÄLPER MIG SÅ KAN JAG STICKA FEL!! HUR SKA JAG KUNNA GÖRA DET RÄTT, MED SPEGEL ELLER!!
- Precis!
- OCH OM JAG STICKER FEL SÅ KOMMER JAG ATT DÖÖÖÖÖÖÖÖ! VILL DU ATT JAG SKA DÖ ELLER!!
- Nä det vill jag inte men jag är inte så orolig för att du skulle göra det själv.
- DU VILL ATT JAG SKA DÖ... PÅ ALLVAR! OCH INGEN I DET HÄR HUSET LÄR MIG HUR MAN SKA BÄRA EN KATT!!
- VA!
- NI ÄR SÅ ELAKA!!
- JAG VILL HA SOM PAPPA OCH ZACK! HJÄLP MIG NU!!!!


Suck!! Pre-puberty eller nåt! Just nu håller han verkligen på att gå mig på nerverna kan jag lova.
Egentligen skulle jag ta fram en av de största nålarna i huset för då skulle han skita på sig av rädsla. Men jag törs inte ifall han inte skulle banga!

Nu börjar han igen! Nu ska han åka och hälsa på Artur i " Artur och minimojerna" och hälsa på Arturs farmor för dom är i alla fall snälla!

Ge mig styrka!... och en rulle silvertejp.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Cim:

"- DU VILL ATT JAG SKA DÖ... PÅ ALLVAR! OCH INGEN I DET HÄR HUSET LÄR MIG HUR MAN SKA BÄRA EN KATT!!"



underbara unge! :P bära en katt i en diskussion om hål i örat ^^ underbart! :P hoppas han är tyst när han sover iallafall ^^



kram

Kommentera inlägget här :