Träning och bad.

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;

Jag har varit ute och tränat hundar nu på förmiddagen.

Eller ja Ossy har inte tränat så mycket han är mest bara med och bränner fett med sin Matte.
Kita har blivit så attans duktig, det märks att hon mognat mycket i hjärnan.

Men jag fattar inte vart hon fått i från att hon ska gå på höger sida, det är någe hon fått för sig.
Bra långt gick hon lös och hon gick fot hela tiden förutom vid ett tillfälle då jag bara hostade till lte så va hon på sin plats igen.

Nu vill jag ha tag i någon med för kita en okänd hund som jag kan träna att möta henne lös med utan att hon springer iväg.
Någon som dessutom kan ryta i ordentligt och halvt skrämma slag på henne om hon springer fram.
För det är just det som är problemet. Hon blir så himlans glad så hon hör inte mig inte alltid.

I alla fall så avslutades dagens träning i ett dopp i sjön vilket är rena drömmen för Kita.
Hon verkligen älskar att bada.
Fast jag trodde att jag skulle få hoppa i efter henne när hon simmade ut i vassen och inte hittade ut.
Men hon lyssnade på mig och följde ljudet och kom ut efter mycket om och med med halva vassen med sig.

Ossy han badar inte så mycket, han går mest i och ställer sig med magen i vattnet och tur är väl det då han inte kan simma. Han måste man ha en sån där gul simdyna på om han ska simma annars roterar han bara runt runt.

Får ta med simdynan vid tillfälle när det är tillräckligt varmt för matte att oxå hoppa i.

Dags att ordna med lite grejer innan jag ska iväg...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av lillasyster toppa:

ossy sjunker som en sten när han ska simma. jag har plockat upp honom under bryggan i kärvsåsen en gång:)

Kommentera inlägget här :