Leos åsikter om ålder och barnafödande..

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Hösten är här och jag njuter av alla vackra färger det för med sig.

J lägger den lilla vilda och jag och Leo diskuterar.

Carro hade med sig en ihopfällbar gubbkäpp till J i födelsedags present.
Jag tyckte det va förskräckligt roligt.
Leo undrade ju naturligtvis vem som måste ha käpp.

- Är det din Mamma?
- Nä, Johan fick den av Carro i present.
- Oj har han blivit så gammal?
- Nä det va på skoj.
- Han är nog för gammal för dig nu Mamma.
- Det är han väl inte.
- Jo vi måste nog flytta nu när han är så gammal.
- Nääääää...
- Jo.
- Varför.
- Han är för gammal och jag vet en som är mindre som passar dig bättre.
- Jag antar att du menar din Pappa och vet du, han är faktiskt äldre än Johan.
- NÄHÄÄÄÄÄÄ MIN PAPPA ÄR INGEN GUBBE.
- Det sa jag inte..
- Han jag menar är faktiskt bara 30.
- Oj då det va värst minsann.
- Mmm tänk på det i alla fall Mamma...
- Hm..


Jädra unge vilka grejer han har för sig.

Här om dagen så talade vi om att Terry Toppa har fått en bebis.

- Vi måste åka nu Mamma och hälsa på Max.
- För det första måste vi ha mera pengar så vi kan tanka, sen måste det vara lov så ni kan ta ledigt från skolan, dessutom är det bra om Terry kan få vila lite innan vi invanderar deras hem.
- Varför?
- Det är himla jobbigt att föda barn.
- Hur jobbigt, jag tränar vet du...
- Ja jo men tänk dig att bajsa ut en fotboll bara så där.

* leo blir tyst och funderar en stund*

- Ja det vet jag hur det känns, det gör jag ju när jag är hård i magen och det är inte så jobbigt så man måste vila så länge efter.
- Hmmmm.

För övrigt ska han köra sin första tävling på Söndag med crossen så han är lite nervös tror jag för munnen går i ett om det.

Han gjorde mig oxå påmind över att det är lus-tider när han kom och frågade om jag kunde kolla hans hår.
Så nu kliar det i hela huvudet på mig och jag kommer troligtvis kamma sönder håret med luskammen fram tills invationen är över.
Vi klarade oss bra förra året så det lär vi få sota för nu.

Nu ska vi svulla glass och chips jag och Leo, jag såg minsann att J gömt en påse i skåpet.
Inte så smart kanske men jag passar gärna på när magen är hyfsad.

Mums...

Kommentera inlägget här :