Ossy spelar död....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Den jädra mopsen skrämde slag på mig idag.
Jag trodde han hade gått och dött
Det va inte länge sedan jag och MorHontass talade om att han börjar bli gammal och det märks på honom väldigt tydligt.

Ossy snarkar väldigt högt när han sover, han och J kan tävla om vem som är värst.
Han ligger alltid på sin kudde i soffan och snarkar så golvet vibrerar.

Idag kom jag in i vardagsrummet och ser hunden och blev alldeles kall.
Han låg på sidan med benen rätt ut, ögonen öppna, blick stilla och inte en snarkning.
Han såg ut som en uppstoppad hund som välts omkull.

Där stod jag och började darra med underläppen.
Jag vågade inte gå fram till honom. Det värsta jag vet är att känna död i mina händer.

Så jag viskade: Osssssyyyyyy... *inte en reaktion*

FAN..

Jag smög fram till honom där han låg med stirrande ögon och ställde mig framför honom och fortfarande inte en reaktion.
Så då tog jag pekfingret och petade lite föriktigt på honom.

I samma stund som fingret nuddar hunden så flyger han upp och börjar busa som en galning och hoppa efter mig.
Fy farao... Jag blev så jädra skiträdd att hade jag inte nyss varit på dass så hade jag pinkat ner mig.

Ossy sprang ut i köket och ville ha en levergodis precis som när jag klippt klorna på honom.
Så jag undrar om han trodde att han gjorde något bra.
Jag håller INTE med honom i såna fall för det va inget roligt skämt från hans sida.

Fy jädra hund till att skrämmas.

Kommentera inlägget här :