Andra Advent.....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Är det idag och jag och Leo har beslutat att det ska kokas knäckstrutar och klubbor. Det får nog bli en rejäl sats tror jag om det ska räcka ända fram till ju i det här husetl. Jag föredrar att göra såna saker i stället för småknäckarna. Formarna är minimala, välter, jag bränner mig och blir bara arg. Klubborna är mer uppskattade hos ungarna. Sen tycker jag att det är mysigt när de blir lite gammalt stuk på det hela.
 
Johan drog iväg med 3 barn till Julmarknaden här i Östansjös Ordenshus. Själv vill jag kalla det för bystuga men det går tydligen inte för sig. Det är ett Ordenshus och där med basta. Själv stannar jag hemma med Alfonz, min lekamen vill inte vara så sammarbetsvillig idag och att få på sig ett par skor skulle inte fungera alls. Men det gör inte så mycket, huvudsaken är att de som vill iväg kommer iväg. De är ju mest nöjda av att bara få komma dit och titta lite.
För övrigt är det himla skönt att ha Leo hemma igen. Han gör mig så glad med sina funderingar och utryck. De är fantastiska allihopa på sina egna vis. Så många olika personligheter i ett och samma hus utan några större missöden och katastrofer.
Funderar på att klä ut mig till Pepparkaksgubbe idag, då blir nog barnen glada.
  

Kommentera inlägget här :