Chokladtomten kom åter...

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Med lite hjälp från Zack. Jag hade rätt när jag misstänkte att ett större barn skulle ha mer koll än mig. Men den lilla fröken Inez utelämnade vissa detaljer för mig när hon anklagande fick mig att känna mig som den elakaste mamman i hela universum.
Hon visste mycket väl vart jag lagt tomten. Zack och Johan kom nämligen på henne med att stjäla den. Hon hade stoppat den i en apotekspåse för att inte resten av huset skulle se att hon smugglade med sig den in till vardagsrummet. Men när hon svarade - INGET!! på deras fråga om vad hon hade i påsen så blev de misstänksamma och Zack fann i påsen chokladtomten. Han gömde då undan den på ett nytt klurigare ställe väldigt nära taket för att hon inte skulle nå den alls även om hon lyckades lokalisera den.
Detta säger hon givetvis inte till mig. Inför mig fortsätter hon sin tortyr genom att ösa på mig dålig samvete med valpögon, darrande underläpp och hela kittet.
Jädrans unge! Det finns manipulerande potensial hos den där ungen. Använder hon det på rätt sätt när hon blir stor kan hon gå hur långt som hellst eller bli hur hemsk som hellst...
 
Det där är mammas flicka det...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av M:

ska påminna dig...att det är mammas flicka när hon håller på;)

Kommentera inlägget här :