Dan före dan....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
Före doppare dan.....
Förväntningarna är stora och väntan är hemsk hos de små. Leo bröt ihop i tårar nyss över att det är hela 2 dagar kvar till Julafton.
Vi gjorde ljuslyktor idag. Tomten måste ju se vart han ska landa. Det är inte så lätt när det inte är kramsnö men vi hittade lite skare som vi slog i bitar och sedan limmade vi ihop det hela med vatten. När vi tänder det sist ljuset så kommer något brinnande över himlen. Jag har inte en aning om vad det var. Det gick för snabbt för att vara en lykta och gick högt upp. Man kunde i alla fall se att det brann. Barnen var överförtjusta och utbrast att det var tomten som hittat rätt. Jag kan bara hålla med. Så är det nog, det är klart Tomten rekar inför julafton så han vet vart han ska sedan. Gick en liten promenad med ungarna efter ljuslyktbygget. Jag måste hålla kroppen igång när jag har ont. Vi gick bort och kollade om skridskoisen var hal och det var den. Sedan gick vi till kullen och åkte på baken ner ett par gånger, Inez skrattade så hon tjöt av lycka.
Så här dagarna före jul så är det mesta magiskt. Stämningen är agisk, det är lugnt, skönt och jag njuter mest. Ungarna är speedade och är mer under taket än på golvet, det gör inget de är glada....
 
Nu polarexpressen och chips med dricka..... Eller dom festar och jag tittar på... Inte ens sugen alls.

Kommentera inlägget här :