Det korta mötet.....

publicerat i Verkligheten, Om Allt & Inget Särskilt;
 Idag gjorde mig oerhört glad trots att jag känner mig nere för jag vet precis att du förstår. Jag vet att det kan dröja länge mellan gångerna men du finns där när det är dags och när det fungerar. Du kräver inte en massa. Du sitter i samma situation, ibland tvärt om, ibland upp och ner och ibland bakom, ibland framför men i det stora hela så vet du exakt vad det handlar om. Du behöver nödvändigtvis inte vara min kräkpåse för det är inte alltid det rätta, bara din igenkännande nickning om att du vet hur det är med det lilla jag berättar värmer hela mig.
 
Bara så du vet så va du så himla söt idag där du stod. Jag sa det till Johan när jag kom ut. - Du skulle se hur vacker hon var! Hon va så fin!  Det var du verkligen, inget ruffsigt penntroll så sött utan strålande älvliknade vacker, strålande ljus, slående stark.
Ibland möter jag människor, vänner eller andra percis i rätt tillfälle. Då de strålar, strålar av något jag inte kan sätta ord på men jag blir som paralyserad, vackert.
Konstigt nog möter jag det då jag allra mest behöver det. Så jag låter mig smittas av det som blir över och njuter...
 
Nu ska jag hoppa i säng....
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Barbara:

Underbart inslag...Vilken underbar blogg överhuvudtaget..Du kan verkligen skriva bra och få allt så bra och så "på riktigt" ...
Spara allt och ge ut det i bokform sedan...Du skulle göra succé
Du har verkligen förmågan fömedla allt i ditt liv maka mamma bonusmamma kompis ,,,,sent nu ska skriva mera sedan annan dag
Tusen Tusen Tack för goda glöggen underbart god spädde så nu är halva flaskan kvar Kram till Dig Johan o hela familjen.

Svar: Tack vad roligt att du uppskattar vad som skrivs, Jag har funderingar på att få ut det i bokform någon gång kanske hoppas jag.Kram
Hontass

Kommentera inlägget här :